Retur in 14 zile
Poate ca nu ti se potriveste culoarea. Sau nu ai ales din prima modelul care iti trebuie cu adevarat. Ori, cine stie, ai gasit altceva mai bun. Conteaza mai putin ce motiv ai. Doar stii ca laitmotivul nostru este ca vrem sa-ti facem viata mai frumoasa si mai usoara.
Asa ca iti oferim prin serviciul Retur14 un termen de 14 zile calendaristice in care poti sa returnezi ce ai cumparat de la Flanco. Indiferent daca ai cumparat dintr-unul din magazinele noastre sau de pe flanco.ro, ai 14 zile sa te razgandesti. Sau altfel spus, ai peste 1,2 milioane de sanse ori tot atatea secunde sa te convingi ca a fost o idee strasnica sa cumperi de la noi.
Care sunt conditiile de retur?
Serviciul Retur14 este disponibil atat pentru clientii persoane fizice, cat si pentru clientii persoane juridice. Insa doar titularul facturii sau a bonului fiscal Flanco poate initia returul.
Pentru cumparaturile din magazin, returul se accepta pe baza facturii sau a bonului fiscal si a dovezii de plata. Pentru cumparaturile de pe flanco.ro, returul se accepta pe baza unei cererii de retur asociata unei comenzi, direct in contul Flanco.
Cum se calculeaza termenul de retur?
Cele 14 zile calendaristice se calculeaza de la data cumpararii produsului, in cazul achizitiei din magazin, sau de la data livarii produsului, in cazul achizitiei de pe flanco.ro. In cazul in care comanda de pe flanco.ro contine mai multe produse, termenul se socoteste de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Unde se pot returna produsele?
In orice magazin din reteaua Flanco, indiferent daca vorbim de un produs cumparat din magazin ori de un produs cumparat de pe flanco.ro. Sau daca iti este mai comod si mai simplu astfel, iti putem prelua returul printr-un curier rapid, din locatia unde se afla produsul. Produsele achizitionate prin intermediul cardurilor de prima didactica vor putea fi returnate doar în magazinul de unde au fost achizitionate si doar cu prezentarea chitantei de P.O.S in original.
Cum trebuie sa se prezinte produsul returnat?
Produsul trebuie sa fie returnat in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat si sa aiba toate componentele, accesoriile si eventualele cadouri de care a fost insotit, inclusiv manuale de utilizare sau certificate de garantie. Gandeste-te ca daca nu a fost produsul potrivit pentru tine, va fi cu siguranta produsul perfect pentru altcineva. De ce sa-i strici bucuria?
Este bine de stiut de asemenea ca produsul returnat nu trebuie sa fie protejat de parole, coduri sau mijloace biometrice de autentificare. Asadar, asigura-te ca ai sters orice setari personalizate si ca ai dezactivat orice eventuale conturi pe care le-ai definit, inainte de a returna produsul la magazin sau de a-l preda curierului.
Iar daca ai acceptat produsul dupa ce l-ai cumparat, desi acesta prezenta diverse neconformitati si ni-l vei returna in aceeasi conditie, vom presupune ca neconformitatile au fost cauzate de tine. Pentru produsele cumparate din magazin sau de pe flanco.ro care iti sunt livrate prin curier, iti oferim gratuit serviciul Verificare Colet tocmai pentru a evita astfel de neintelegeri. Apeleaza cu incredere la acesta.
Ce ai de facut cand vrei sa faci un retur?
Daca ai cumparat produsul din magazin:
Poti sa aduci personal produsul in orice magazin Flanco. Asigura-te doar ca vii cu toate componentele, accesoriile si eventualele cadouri ale acestuia, inclusiv cu documentatia insotitoare (manuale de utilizare, certificate de garantie etc.). Trebuie sa ai la tine factura sau bonul fiscal de cumparare a produsului si dovada platii, ambele in original.
Iar daca doresti sa iti trimitem un curier sa ridice produsul de la tine, trebuie sa vii in magazin doar cu factura sau bonul fiscal si dovada platii. In acest caz, finalizarea returului se va face dupa receptionarea de catre magazin a produsului returnat.
In ambele cazuri, in vederea procesarii returului tau, este necesar sa completezi formularul ”Solicitare retur”, disponibil in magazin.
Daca ai cumparat produsul de pe flanco.ro:
Te autentifici in contul tau Flanco si completezi o cerere de retur, disponibila la sectiunea ”Retururile mele”. In cererea de retur poti sa alegi modalitatea de returnare a produsului (in magazin sau prin curier), dar si sa optezi pentru una dintre modalitatile disponibile de rambursare a banilor.
Ce se intampla dupa preluarea produsului returnat?
Dupa preluarea unui retur, vom face o evaluare a starii produsului. Pe loc, in cazul returului in magazin sau imediat dupa receptie, in cazul in care produsul a fost returnat prin curier.
In eventualitatea ca produsul returnat prezinta diverse neconformitati (interventii neautorizate, urme de uzura sau de folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice sau electrice, lipsa componente sau accesorii), vom putea decide in urma evaluarii acestora sa diminuam valoarea initiala a produsului, daca acesta a fost cumparat de pe flanco.ro. In aceasta situatie, iti vom rambursa doar suma rezultata in urma evaluarii, pentru a compensa deprecierea suferita de produs. Dar daca ai cumparat produsul din magazin si are neconformitati, asa cum sunt descrise mai sus, nu-l vom putea accepta la retur.
Modalitati de restituire
Pentru produsele achizitionate in magazine si returnate in magazin restituirea se va face:
- In numerar, pe loc, pentru persoanele fizice, daca comanda initiala a fost achitata numerar, la livrare, sau Ordin de Plata, si suma de restituit este mai mica de 10.000 lei pe zi. Sumele ce depasesc acest plafon se restituie integral prin virament intr-un cont bancar comunicat de client. Pentru persoanele juridice sumele se restituie integral prin virament intr-un cont bancar comunicat de client.
- Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata sau prin anularea tranzactiei, in termen de 24 de ore lucratoare din momentul in care produsul a fost predat in magazin, pentru comenzile achitate cu cardul.
- Prin anularea contractului de credit, daca plata comenzii a fost facuta prin contract de credit sau prin utilizarea unui card Cetelem.
- Inapoi pe cardul de prima didactica, suma achitata prin acest card si numerar sau cont bancar diferenta achitata din fonduri proprii.
In situatia returului in magazin, pentru achizitiile realizate in magazine, daca clientul opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, Clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). Pentru achizitiile realizate online inlocuirea produsului nu se poate face in baza platii initiale. Este necesara o noua plata pentru produsul inlocuitor.
Pentru comenzile achizitionate online, restituirea se va face:
I. Pentru returul in magazine:
- In numerar, pe loc, pentru persoanele fizice, daca comanda initiala a fost achitata numerar, la livrare, sau Ordin de Plata, si suma de restituit este mai mica de 10.000 lei pe zi. Sumele ce depasesc acest plafon se restituie integral prin virament intr-un cont bancar comunicat de client.
- Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata in termen de 24 de ore lucratoare din momentul in care produsul a fost lasat in magazine, pentru comenzile achitate online cu cardul. Pentru persoanele juridice restituirea se va face prin virament intr-un cont bancar comunicat de Client indiferent de metoda de plata pentru care a optat la momentul achizitiei.
- Prin anularea contractului de credit, daca plata comenzii a fost facuta prin contract de credit sau prin utilizarea unui card Cetelem.
II. Pentru returul la curier sau locker
- In cont bancar – in termen de 24 de ore lucratoare de la predarea produselor la curier sau de la ridicarea produselor din locker, pentru comenzile achitate numerar sau Ordin de Plata.
- Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata: in termen de 24 de ore lucratoare de la predarea produselor la curier sau de la ridicarea produselor din locker, pentru comenzile achitate cu cardul online.
- Prin anularea contractului de credit, daca plata comenzii a fost facuta prin contract de credit sau prin utilizarea unui card Cetelem.
Pentru situatiile in care cererea de retur contine un produs, restituirea se face in termen de 24 de ore lucratoare de la ridicarea coletului de catre curier de la adresa comunicata de Client sau de la locker.
Pentru returnarea produselor cumparate de pe flanco.ro marcate ca fiind “exclusiv online”, restituirea se va efectua in 24 de ore lucratoare de la receptia returului in depozit, indiferent de numarul produselor din comanda.
Pentru situatiile in care cererea de retur contine mai mult de un produs, restituirea se va efectua in 24 de ore lucratoare de la receptia integrala a produselor in depozitul Flanco Retail S.A.
Termen de plata suma aferenta retur
Modalitatile de restituire a sumelor aferente retururilor in functie de canalul si modalitatea de achizitie:
Canal initial achizitie |
Locatie returnare |
Modalitatea initiala |
Modalitatea de |
Termen de restituire |
Produse achizitionate |
Restituite |
Numerar |
Numerar |
pe loc |
Card |
Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata |
24 H lucratoare |
||
Contract de credit |
Anulare credit |
Se anuleaza contractul de credit in termen de 30 de zile de la incheierea acestuia. |
||
Card prima didactica |
Card - suma achitata in prin intermediul Cardului de prima didactica. Numerar ori card diferenta achitata din fonduri proprii. |
In functie de emitentul cardului pentru suma achitata prin intermediul acestui card. Pe loc sau in 24 H lucratoare pentru suma achitata din fonduri proprii. |
||
Restituite prin |
Numerar |
Cont bancar comunicat de client |
24 H de lucratoare de la ridicarea produselor de catre curier de la client sau din locker |
|
Card |
Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata |
24 H de lucratoare de la ridicarea produselor de catre curier de la client sau din locker |
||
Contract de credit |
Anulare credit |
Se anuleaza contractual de credit in termen de 30 de zile de la incheierea acestuia |
||
Produse achizitionate |
Restituite |
Numerar |
Cont bancar comunicat de client |
24 H de lucratoare de la ridicarea produselor de catre curier de la client sau din locker |
Card |
Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata |
24 H lucratoare |
||
Contract de credit |
Anulare credit |
Se anuleaza contractul de credit in termen de 30 de zile de la incheierea acestuia. |
||
Restituite prin |
Numerar |
Cont bancar comunicat de client |
24 H de lucratoare de la ridicarea produselor de catre curier de la client sau din locker. |
|
Card |
Inapoi pe cardul de pe care s-a realizat plata. |
24 H de lucratoare de la ridicarea produselor de catre curier de la client sau din locker. |
||
Contract de credit |
Anulare credit |
Se anuleaza contractul de credit in termen de 30 de zile de la incheierea acestuia. |
In cazul rambursarii in numerar pot exista situatii in care magazinul sa nu poata face plata pe loc din cauza lipsei de numerar din casierie. In acest caz este necesara o programare pentru plata la o data ulterioara celei la care clientul a returnat produsul.
In cazul rambursarii in cont bancar furnizat de Client, restituirea este operata de Flanco catre institutia bancara sau procesatorul de plati in termen de 24 de ore lucratoare. Plata efectiva in contul Clientului va depinde de termenele si conditiile agreate intre Client si procesatorul de plati.
Exista cazuri de produse ce nu pot fi returnate?
In functie de natura ori specificul lor, anumite produse nu vor putea fi returnate. Poti sa verifici aici cazurile produselor exceptate de la retur.
Credem ca oricine poate sa se razgandeasca in privinta cumparaturilor pe care le face. Dar nu credem in razgandirile nesfarsite. Vom refuza asadar returul in situatia unor practici abuzive, de solicitari consecutive si frecvente de retur.