Conditiile de Asigurare Generale
UNItech - Asigurare facultativa pentru daunele accidentale cauzate
ecranelor telefoanelor mobile
1. DEFINITII
In prezentele conditii de asigurare, se convin urmatoarele definitii:
1.1. Asigurat: titularul interesului cu privire la riscul asigurat; atunci cand Asiguratul este diferit de Utilizator, intelesul notiunii de Utilizator va fi interpretat ca facand parte din definitia Asiguratului. Asiguratul trebuie sa aiba un interes cu privire la riscul asigurat, interes care trebuie sa existe si sa fie actual pe intreaga perioada asigurata a certificatului de asigurare.
1.2. Asigurator: UNIQA Asigurari S.A persoana juridica romana, societate administrata in sistem dualist, autorizata de Autoritatea de Supraveghere Financiara prin Decizia de Autorizare nr. 8 din 23.10.2001, inmatriculata in Registrul Asiguratorilor sub nr. RA-007/2003, avand sediul social in Bucuresti, sector 1, Str. Nicolae Caramfil, nr. 25, parter, etaj 2-4 inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti sub nr. J40/13092/2004, Cod Unic de Inregistrare 1813613, cod LEI 529900EHBJY3Z379SR41.
1.3. Dauna accidentala: defectiune externa a ecranului telefonului asigurat in timpul utilizarii normale, ca urmare a unor socuri mecanice care cauzeaza imposibilitatea utilizarii acestuia conform destinatiei de functionare si necesita interventii de inlocuire.
1.4. Beneficiar: persoana indreptatita sa primeasca despagubirea in cazul producerii evenimentului asigurat.
1.5. Cerere de despagubire: solicitare care va fi facuta de catre Asigurat/Utilizator, in cazul producerii unei daune accidentale pentru a beneficia de drepturile si beneficiile asigurarii.
1.6. Certificatul de asigurare: documentul emis de Asigurator care face dovada incheierii asigurarii produsului asigurat pentru daune accidentale conform contractului de distribute de grup.
1.7. Conditiile de risc: reprezinta totalitatea elementelor si informatiilor care stabilesc nivelul riscului acoperit prin Contractul de asigurare; analiza conditiilor de risc se face de catre Asigurator si conduce la formularea termenilor si conditiilor in care este emis Contractul de asigurare; modificarea conditiilor de risc in timpul perioadei de asigurare conduce la obligatia Contractantului/Asiguratului de a aviza in scris Asiguratorul cu privire la acest aspect.
1.8. Contract de asigurare: actul incheiat in forma scrisa prin care Contractantul/Asiguratul se obliga sa plateasca prima de asigurare catre Asigurator, iar Asiguratorul se obliga ca in cazul producerii unui eveniment asigurat sa plateasca o despagubire/indemnizatie de asigurare in limitele si conditiile stabilite prin Contractul de asigurare, Asiguratului sau Utilizatorului. Acesta este un contract civil care cuprinde, Conditiile generale de asigurare, Cererile de asigurare, Certificatul de Asigurare, Anexele, eventualele Acte aditionale si orice alt document anexat la acesta.
1.9. Compania de Brokeraj: societate specializata in reprezentarea si asistarea clientilor in relatia cu societatile de asigurare, intermediind incheierea Contractului de Asigurare intre si va oferi asistenta si consultanta in asigurari pentru derularea sau gestionarea Contractului de asigurare.
1.10. Contractant: persoana care incheie Contractul de asigurare cu Asiguratorul pentru asigurarea unor produse utilizate de o alta persoana si se obliga fata de Asigurator sa plateasca prima de asigurare si sa respecte obligatiile care ii revin prin Contractul de asigurare.
1.11. Denuntarea unilaterala/Incetare asigurarii: Incetarea asigurarii, initiata de catre oricare din parti, in conditiile prevazute in prezentele Conditii Generale de asigurare si in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
1.12. Despagubire/Indemnizatie de asigurare cuvenita: suma datorata/platita de Asigurator, Asiguratului/Utilizatorului Contractului de asigurare in urma producerii unui eveniment asigurat conform prezentelor conditii.
1.13. Eveniment asigurat: risc asigurat definit in prezentele conditii, care s-a produs sau incepe sa se manifeste in timpul perioadei de asigurare, in mod brusc si neprevazut, care are drept consecinte aparitia unor daune, si in urma carora se naste dreptul la despagubire.
1.14. Fransiza: suma de bani care in caz de dauna va fi suportata de catre Asigurat/Utillizator mentionata in Certificatul de asigurare si este cota parte din suma asigurata sau din valoarea daunei, pentru fiecare cerere de despagubire care duce la o reparare sau inlocuire a produsului. Fransiza se va scadea din valoarea despagubirii.
1.15. Loc public: loc/spatiu care permite accesul oricarei persoane.
1.16. Membrii familiei: sotul/sotia, partenerul, parintii sau copiii, frati/surori, bunici sau nepoti ai Asiguratului/Utilizatorului.
1.17. Nesupravegheat: situatia in care telefonul mobil nu se afla la indemana Asiguratului/Utilizatorului, alta decat atunci cand acesta se afla intr-o camera incuiata, dulap incuiat, autovehicul incuiat sau alt loc inaccesibil pentru terti.
1.18. Pierdere: imposibilitatea utilizarii telefonului mobil asigurat ca urmare a furtului prin efractie sau violenta sau ca urmare a unei daune accidentale.
1.19. Prima de asigurare: suma datorata de Asigurat pentru preluarea de catre Asigurator a riscurilor asigurate.
1.20. Perioada de asigurare: intervalul de timp mentionat in certificatul de asigurare pentru care Asiguratorul preia raspunderea pentru producerea evenimentelor asigurate.
1.21. Risc acoperit: eveniment viitor, brusc, posibil dar incert, pentru ale carui urmari/consecinte se incheie certificatul de asigurare.
1.22. Tert: oricare alta persoana fizica, alta decat Asiguratul, parti contractante sau membrii familiei.
1.23. Utilizator: persoana fizica, cetatean roman sau strain, care dobandeste dreptul de folosinta asupra produsului asigurat, care nu are calitate de tert dar care are dreptul de a formula cerere de despagubire in caz de Daca utilizatorul difera de asigurat, acesta din urma va trebui sa declare acest fapt in scris, in mod explicit, la emiterea certificatului de Asigurare
1.24. Unitatea reparatoare: service-ul autorizat pentru repararea daunelor ca urmare a producerii unui eveniment asigurat. Toate operatiunile de reparatie acoperite de aceasta asigurare vor fi efectuate doar prin unitatile service din Romania autorizate de producatorul produselor asigurate.
2. CLAUZA GENERALA A CONTRACTULUI DE ASIGURARE
2.1. Prin Contractul de asigurare, Asiguratorul se obliga ca in urma producerii unui eveniment din risc asigurat in timpul perioadei de asigurare sa achite Asiguratului/Utilizatorului despagubirea cuvenita in conditiile prevazute in prezentul Contract de asigurare, precum si a oricaror informatii transmise in scris de acesta, cu conditia respectarii conditiilor generale de asigurare, inclusiv a capitolelor si mentiunilor privitoare la riscurile asigurate, excluderile, obligatiile partilor si oricaror alte elemente stabilite de comun acord si comunicate in scris de parti si in baza faptului ca a fost achitata prima de asigurare in cuantumul si la scadentele prevazute in Contractul de asigurare.
2.2. Contractul de asigurare incheiat in baza prezentelor Conditii generale de asigurare acopera riscurile produse in Romania si pe teritoriul Uniunii Europene si este supus dispozitiilor legale din Romania, iar conditiile de asigurare se completeaza cu prevederile legale in vigoare.
3. RISCURI ASIGURATE:
3.1. Se acopera dauna accidentala (deteriorare/avarie accidentala): deteriorarea brusca si neprevazuta a ecranului telefonului mobil ca urmare a unui soc mecanic neintentionat, care nu este exclusa in mod expres in conformitate cu prevederile mentionate la capitolul 8.
3.2. Asiguratorul va despagubi contravaloarea inlocuirii ecranului telefonului asigurat daca acesta se deterioreaza accidental, in limita a maxim 700 RON.
3.3. Acoperirea valideaza doar pentru daune accidentale asa cum sunt definite la punctul 1.3. cauzate ecranului unui telefon mobil, fara a acoperi eventuale daune accidentale survenite unor altor parti componente ale telefonului mobil, chiar daca aceasta au avut loc in cadrul aceluiasi eveniment.
4. INTERESUL ASIGURAT SI OBIECTUL ASIGURARII:
4.1. Asiguratul/Utilizatorul trebuie sa aiba un interes cu privire la riscul asigurat, interes care trebuie sa existe si sa fie actual pe intreaga perioada asigurata a Contractului de asigurare.
4.2. In cazul in care interesul asigurat nu exista la data incheierii Contractului de asigurare, acesta este nul de drept, Asiguratorul avand dreptul de a retine ratele de prima de asigurare deja achitate in cazul in care Asiguratul/Utilizatorul sunt de rea-credinta.
4.3. In cazul in care interesul asigurat inceteaza in timpul perioadei de asigurare, Contractul de Asigurare inceteaza de drept de la data pierderii interesului asigurabil, fara a mai fi nevoie de o notificare in acest sens, transmisa de Asigurator Asiguratului/Contractantului; prima de asigurare aferenta Contractului de asigurare este datorata de Asigurat/Contractant pana la data intervenirii cauzei de incetare.
4.4. Obiectul asigurarii il constituie ecranele telefoanelor mobile pentru care s-a optat atasarea unui certificat de Asigurare de la Flanco Retail S.A. si sunt incluse in contractul de distributie al acestuia cu conditia principala ca valoarea de nou a telefonului mobil sa nu depaseasca suma de 1.299,99 RON.
5. LIMITE TERITORIALE
Aceasta asigurare acopera ecranul unui telefon mobil asigurat care a fost cumparat si folosit in Romania, cu extindere in intreaga lume pentru cel mult 30 de zile consecutive de la parasirea teritoriului Romaniei.
6. PRIMA DE ASIGURARE
6.1. Asiguratul trebuie sa achite prima de asigurare in aceeasi moneda in care a fost stabilita suma asigurata, cu exceptia situatiei in care Contractul de asigurare este emis in moneda straina echivalent Lei (RON), cand prima de asigurare sau dupa caz ratele de prima de asigurare se stabilesc in moneda straina si se platesc in Lei (RON) la cursul de referinta al B.N.R valabil la data platii.
6.2. Asiguratul are obligatia sa achite prima de asigurare la momentul emiterii certificatului de asigurare si intrarii in valabilitate a acesteia, pe baza facturii emise in magazinul de unde a fost achizitionat produsul asigurat, daca este cazul.
7. SUMA ASIGURATA/LIMITA DE DESPAGUBIRE
Suma asigurata/Limita de despagubire individuala este egala cu valoarea de inlocuire a ecranului telefonului asigurat deteriorat cu un alt ecran identic sau similar pana la limita maxima de 700 RON. Orice alte cheltuieli de reparatie sau inlocuire pentru alte parti componente ale telefonului nu sunt cuprinse in asigurare.
8. EXCLUDERI GENERALE:
8.1. Cererile de despagubire atunci cand telefonul mobil al carui ecran este asigurat a fost in posesia unui tert (altul decat un membru al familiei) la momentul evenimentului care a dus la formularea cererii;
8.2. Prejudicii produse cu intentie, ori din culpa grava, sau in urma comiterii unei infractiuni de asigurat/utilizator;
8.3. Cererile de despagubire in caz de daune provocate de incendiu, explozie, inundatie, cutremur sau alte fenomene naturale;
8.4. Daune cosmetice ale ecranului asigurat care nu afecteaza functionalitatea ecranului, inclusiv murdarirea, zgarierea si indoirea acestuia;
8.5. Orice defectiuni software sau firmware;
8.6. Deteriorare sau distrugere cauzate de, favorizate de sau care decurg din: uzura sau diminuarea treptata a performantei;
8.7. O lipsa de ingrijire rezonabila (neglijenta) de catre asigurat/utilizator sau familia acestuia;
O ingrijire rezonabile presupune să nu lasati telefonul mobil intr-un loc unde este posibil să fie deteriorat sau supus unor conditii care pot facilita deterioarea. Cateva exemple de o lipsa de ingrijire cu scop orientativ, fara a ne limita doar la acestea:
- se pune telefonul mobil intr-un buzunar sau intr-o geanta unse se afla si alte obiecte care pot deteriora ecranul, precum chei, unelte mici, obiecte dure contondente;
- se lasa telefonul mobil pe un acoperis, o capota sau portbagajul unui vehicul etc;
- se lasa in mod intentionat telefonul mobil pe jos sau in locatii care predispun la aparitia unui eveniment (la sala de sport se lasa telefonul pe jos langa aparate, greutati sau alti oameni care se antreneaza; pe jos pe un teren de sport unde poate fi lovit de o minge; pe masina de spalat rufe cand aceasta functioneaza si datorita vibratiilor telefonul poate sa cada pe jos, etc);
Exemplele prezentate anterior au scop informativ si sunt considerate de catre Asigurat ca fiind o lipsa de ingrijire, iar evenimente precum cele de mai sus si similare declarate in caz de dauna pot duce la refuzul de plata.
Cererile de despagubire formulate ca urmare a unor evenimente precum: razboi, invazie, acte ale unor dusmani straini, ostilitati (indiferent daca este declarat razboi sau nu), razboi civil, rebeliune, revolutie, insurectie, putere militara sau lovitura de stat, revolta sau conflicte civile, activitati teroriste de orice fel;
8.8. Cererile de despagubire rezultand din radiatii ionizante sau contaminare cu substante radioactive de la orice combustibil nuclear sau de la orice deseuri nucleare provenite din arderea combustibilului nuclear;
8.9. Costul reparatiilor/inlocuirilor efectuate in afara Romaniei;
8.10. Costul intretinerii de rutina;
8.11. Orice defecte sau daune acoperite de garantia producatorului sau distribuitorului;
8.12. Costul oricaror reparatii sau inlocuiri efectuale in alte unitati, altele decat cele ale magazinului de unde s-au achzitionat telefonul mobil si ale unitatii reparatoare agreate;
8.13. Interventiile neautorizate (altele decat cele efectuate de unitatea reparatoare agreata sau unitatile reparatoare ale producatorului) asupra produselor asigurate;
8.14 Orice dauna accidentala care determina ca numarul de serie al producatorului original sa fie ilizibil;
8.15. Nepredarea produsului asigurat;
8.16. Daunele materiale produse in timpul depozitarii inainte de livrare cat si pe durata transportului de la magazinul de unde s-a achizitionat telefonul mobil la locatia asiguratului/utilizatorului in conditiile in care transportul este efectuat de catre o terta parte, alta decat asiguratul/utilizatorul. De asemenea sunt excluse din acoperirea certificatului de asigurare, daunele materiale descoperite ulterior receptiei de catre asigurat si semnarii procesului verbal de predare – primire si care s-au produs in timpul transportului;
8.17. Daune produse ecranului asigurat dupa instrainarea telefonului mobil (vandut sau dat spre folosinta unui tert);
8.18. Asiguratorul nu raspunde pentru furtul, pierderea, instrainarea, disparitia telefonului mobil;
8.19. Asiguratorul nu va despagubi daune cauzate de minori cu varsta mai mica sau egala cu 6 ani;
8.20. Asiguratorul nu va despagubi daune cauzate de animale (inclusiv cele de companie), rozatoare, insecte, etc,
8.21. Asiguratorul nu va despagubi daune produse telefoanelor ce au o valoare de nou mai mare de 1.299,99 RON.
8.22. Asiguratorul nu va despagubi daune produse altor parti componente ale telefonului mobil al carui eran este asigurat prin prezentele conditii de asigurare
9. AVIZAREA DAUNEI, FORMULAREA UNEI CERERI DE DESPAGUBIRE SI PLATA DESPAGUBIRILOR:
Proceduri de avizare a daunei si formulare a cererilor de despagubire (nerespectarea acestei proceduri poate duce la respingerea cererii)
9.1. In cazul in care are loc un incident care duce la formularea unei cereri de despagubire, trebuie:
9.2. Asiguratorul sa fie avizat in termen de 7 zile lucratoare de la descoperirea incidentului, (sau, in cazul incidentelor survenite in afara Romaniei, in termen de 2 zile lucratoare de la intoarcerea in Romania). Avizarea trebuie sa cuprinda cauzele si imprejurarile producerii evenimentului. Pot fi luate in considerare circumstante exceptionale care cauzeaza o intarziere in formularea cererii de despagubire. in cazul in care nu exista pierderi suplimentare pentru Asigurator.
9.3. Cererea de despagubire va fi insotita de urmatoarele documente, in copie: Certificatul de asigurare si factura telefonului mobil.
9.4. Cererea de despagubire trebuie completata personal, exact si conform cu realitatea si transmisa Asiguratorului.Cererile de despagubire inregistrate care nu contin o descriere precisa si detaliata a evenimentului generator de daune sau care au campurile obligatorii corespunzatoare incomplete nu vor fi procesate pana la clarificarea lor. Daca nu se pot stabili cauzele si circumstantele in care s-a produs Evenimentul asigurat, respectiv dreptul de a incasa despagubirea, Asiguratorul are dreptul sa amane efectuarea platii despagubirii, pana la obtinerea clarificarilor si documentelor necesare.
9.5. Introducerea unor informatii false, inexacte sau false in mod deliberat in formularul de cerere poate duce la o respingere a cererii de despagubire.
9.6. In cazul in care vor exista mai multe avizari cu privire la acelasi eveniment care contin informatii contradictorii, vor fi avute in vedere informatiile din prima declaratie.
9.7. Daca sunt indeplinite toate conditiile impuse de Contractul de asigurare si daca legea nu prevede altfel, despagubirea cuvenita va fi achitata de Asigurator in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la data depunerii ultimului document necesar finalizarii dosarului de dauna. Dreptul de a ridica pretentii fata de Asigurator privind achitarea despagubirii se stinge in termen de 2 ani de la data expirarii termenului stabilit pentru plata despagubirilor. Dupa trecerea acestui interval de timp, Asiguratorul este eliberat de obligatia platii despagubirilor.
10. CONDITII SI LIMITARI
10.1. In cazul unei daune in care cererea de despagubire este aprobata, ecranul telefonului mobil asigurat va fi inlocuit cu unul identic sau similar (un ecran nou cu specificatii comparabile) in limita sumei asigurate.
10.2. In niciun caz valoarea despagubirilor nu poate depasi suma asigurata/limita mentionata in certificatul de asigurare. Despagubirea va fi egala cu valoarea de inlocuire a ecranului telefonului mobil iar aceasta nu va depasi suma de 700 RON. Despagubirea se va efectua cu conditia ca valoarea telefonului de nou si platita la momentul achizitiei sa nu depaseasca 1.299,99 RON.
10.3. Raspunderea Asiguratorului cu privire la orice cerere de despagubire va fi limitata la costul de inlocuire a ecranului telefonului asigurat care face obiectul asigurarii. Certificatul de asigurare va inceta daca cererea de despagubire are drept rezultat inlocuirea produsului, Asiguratorulul nemaiavand nicio obligatie de restituire a vreunei prime de asigurare, ori plata altei indemnizatii, urmare a faptului ca suma asigurata a fost consumata integral.
Pentru noul produs asigurat se poate emite un certificat de asigurare la solicitarea Asiguratului, fiind conditionata de plata unei noi prime de asigurare. Nu va exista nicio acoperire, alta decat cele pentru riscurile asigurate.
10.4. In situatia in care a avut loc un eveniment asigurat cu privire la inlocuirea ecranului telefonului si unitatea reparatoare, pe langa inlocuirea ecranului, constata si alte deteriorari ale altor parti sau componente ale telefonului mobil (neacoperite prin prezenta asigurare) care pot fi reparate, va contacta Asiguratul in vederea obtinerii acordului cu privire la efectuarea reparatiilor celorlalte parti componente si implicit costurile suplimentare de achitat.
Daca Asiguratul decide sa nu accepte reparatia si costurile suplimentare aferente celorlalte parti componente ale telefonului mobil (altele decât cele privind ecranul telefonului), poate sa aleaga una din urmatoarele variante:
10.4.1. sa solicite unitatii reparatoare sa efectueze numai inlocuirea ecranului telefonului mobil si dupa efectuarea inlocuirii ecranului sa returneze telefonul. In aceasta situatie, dat fiind ca telefonul mobil este returnat dvs. cu deteriorarile cunoscute si drept urmare unitatea reparatoare autorizata nu poate sa efectueze toate verificarile privind functionarea normala a telefonului, inlocuirea ecranului telefonului mobil nu va fi insotita de nicio garantie;
10.4.2. sa solicite unitatii reparatoare autorizate sa nu efectueze reparatia ecranului telefonului mobil si sa primeasca un ecran de inlocuire impreuna cu telefonul mobil nereparat;
10.4.3. sa solicite unitatii reparatoare autorizate sa returneze telefonul mobil fara efectuarea vreunei reparatii si sa renuntati la cererea de despagubire
Daca unitatea reparatoare nu a avut posibilitatea sa contacteze Asiguratul pentru a-si exprima acordul in ceea ce priveste oricare dintre optiunile de mai sus, telefonul mobil va fi returnat fara a se interveni asupra acestuia.
11. DECLARATII FALSE
In cazul in care constatarea declaratiei inexacte sau a reticentei are loc anterior producerii riscului asigurat, Asiguratorul are dreptul fie de a mentine in vigoare asigurarea solicitand majorarea primei, fie de a rezilia asigurarea la implinirea unui termen de 10 zile calculate de la notificarea primita de asigurat, restituindu-i acestuia din urma partea din primele platite aferenta perioadei in cadrul careia asigurarea nu mai functioneaza.
12. LEGEA APLICABILA
Contractul de asigurare este supus legislatiei romane in vigoare, in special dar fara a se limita la Codul Civil, Legea nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguratilor, Legea nr. 236/2018 privind distributia de asigurari si legislatia secundara emisa in aplicarea acesteia.
13. FORTA MAJORA
Niciuna din parti nu raspunde de neexecutarea la termen si/sau executarea in mod necorespunzator, total sau partial, a oricarei obligatii care ii revine conform prezentului Contract daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege. Prin forta majora se inteleg toate evenimentele si/sau imprejurarile imprevizibile si de neinlaturat, independente de vointa partii care invoca forta majora, ce includ, dar nu se rezuma la razboaie si revolutii, incendii, inundatii, cutremure, epidemii, embargouri, restrictii de carantina, si care impiedica sau intarzie, total sau partial, indeplinirea obligatiilor partii. Partea care invoca forta majora trebuie sa notifice cealalta parte in termen de 5 (cinci) zile de la producerea evenimentului si sa ia toate masurile posibile pentru limitarea consecintelor lui. Daca in termen de 30 (treizeci) de zile de la producere, evenimentul respectiv nu inceteaza, partile au dreptul de a isi notifica incetarea de drept a prezentului raport juridic, fara ca vreuna din ele sa pretinda daune-interese.
14. OBLIGATIILE PARTILOR:
14.1. Inaintea inceperii Contractului de asigurare si/sau inaintea inceperii oricarei acoperiri prin asigurare si in timpul derularii Contractului de asigurare, Contractantul/Asiguratul are urmatoarele obligatii:
14.1.1. Sa ofere Asiguratorului toate informatiile de care dispune cu privire la conditiile de risc, cu ocazia transmiterii informatiilor/documentelor privitoare la riscurile asigurate care vor fi anexate la Contractul de asigurare, care vor sta la baza preluarii in asigurare prin Contractul de asigurare, si sa raspunda in scris, atat inaintea emiterii Contractului de asigurare, cat si in timpul derularii acestuia la solicitarile Asiguratorului, inclusiv la cele cu privire la conditiile de risc.
Prin informatii cu privire la conditiile de risc se inteleg toate acele informatii complete si detaliate care influenteaza riscul si care stau la baza deciziei Asiguratorului privind acceptarea/declinarea preluarii in asigurare a riscului sau la acceptarea riscului pe baza unor conditii speciale sau la continuarea acoperirii prin asigurare in cazul aparitiei unor modificari ale conditiilor de risc in timpul derularii Contractului de asigurare;
14.1.2. Sa comunice in scris orice modificare cu privire la riscurile asigurate si/sau conditiile care influenteaza sau pot influenta riscurile asigurate in cel mult 2 (doua) zile lucratoare de la data cand a luat cunostinta sau ar fi fost in masura sa ia la cunostinta acest fapt si sa ia imediat pe seama sa masurile necesare de prevenire pentru evitarea producerii unor daune;
14.1.3. Sa permita reprezentantilor Asiguratorului ori de cate ori acestia considera necesar sa verifice conditiile de risc;
14.1.4. Sa se conformeze recomandarilor scrise facute de Asigurator cu privire la conditiile de risc si masurile de prevenire a producerii daunelor si sa nu permita modificari care ar duce la majorarea conditiilor de risc;
14.1.5. Sa comunice in scris Asiguratorului incetarea interesului asigurat in cel mult 2 zile lucratoare de la data incetarii acestuia;
14.1.6. Sa achite prima de asigurare sau ratele acesteia in cuantumul si la scadentele prevazute in Contractul de asigurare si sa faca dovada platii acestora, in cazul in care se impune acest lucru.
14.2. In cazul producerii evenimentului asigurat, Contractantul/Asiguratul are urmatoarele obligatii:
14.2.1. Sa ia toate masurile posibile pentru limitarea daunelor si sa actioneze atat la data producerii evenimentului, cat si oricand ulterior acestei date, in vederea eliminarii posibilitatilor de majorare a daunelor deja produse;
14.2.2. Sa faca dovada interesului sau cu privire la riscul asigurat;
14.2.3. Sa puna de indata la dispozitia Asiguratorului toate actele incheiate de organele abilitate documentele si evidentele necesare pentru verificarea existentei si valorii produselor asigurate, precum si orice alte detalii si dovezi care au relevanta pentru stabilirea existentei dreptului la despagubire si a cuantumului despagubirii cuvenite;
14.3. Daca Contractul de asigurare este semnat de un Contractant, acesta va trebui sa respecte toate obligatiile care deriva din Contractul de asigurare, in afara celor care prin natura lor nu pot fi respectate decat de catre Asigurat. Asiguratului/Beneficiarului/Contractantului le sunt opozabile neindeplinirea de catre oricare dintre acestia a obligatiilor asumate prin prezentul Contract de asigurare. Respectarea obligatiilor prevazute in Contractul de asigurare si a recomandarilor Asiguratorului preced raspunderea acestuia in legatura cu Contractul de asigurare, inclusiv cu plata despagubirii.
15. RENUNTAREA/DENUNTAREA UNILATERALA A ASIGURARII - Modalitati de incetare a contractului de asigurare
15.1. Asiguratul are dreptul de a renunta la contractul de asigurare in termen de 20 (douazeci) de zile, calculat o singura data de la Data intrarii in vigoare a Asigurarii, fara plata vreunei penalitati si cu restituirea primelor de asigurare platite de Asigurat in acest interval de timp. Renuntarea la contractul de asigurare va interveni la data la care Asiguratul va depune o cerere in acest sens.
15.2. Dupa expirarea termenului de 20 (douazeci) de zile, calculat de la Data intrarii in vigoare a asigurarii, asigurarea va putea fi denuntata unilateral de catre oricare dintre parti, cu respectarea termenului de preaviz prevazut de lege de 20 (douazeci) de zile prin depunerea unei cereri de incetare a asigurarii. Asiguratorul va restitui pro-rata temporis (1-365) prima de asigurare achitata in avans, daca, pana la momentul denuntarii, nu s-au solicitat despagubiri pentru riscurile produse in perioada de acoperire prin asigurare.
16. PETITII
Partile vor incerca sa rezolve toate conflictele care pot aparea, pe cale amiabila. Asiguratulva comunica Asiguratorului, in scris, toate nemultumirile, conflictele si neintelegerile cu privire la derularea Certificatului de asigurare. Orice nemultumire reclamata de catre Asigurat in legatura cu interpretarea si executarea Certificatului de asigurare va fi solutionata prin formularea unei petitii scrise trimise/ depuse: la sediul social al Asiguratorului situat in Str. Nicolae Caramfil nr. 25, parter, et. 2-4, sector 1, Bucuresti, precum si la sediile sucursalelor, agentiilor, punctelor de lucru ale UNIQA Asigurari; prin intermediul postei electronice, la adresa de e-mail: [email protected] sau completand formularul online de reclamatii pe website-ul www.uniqa.ro. Petitia va fi analizata de Asigurator si va fi finalizata prin transmiterea, in termen de maximum 30 de zile, a unui raspuns scris, punctual si argumentat catre persoana care a formulat-o.
De asemenea, petitiile se pot transmite si catre Autoritatea de Supraveghere Financiara la: https://portal.asfromania.ro
Informatii cu privire la Contractul/Certificatul de asigurare pot fi solicitate la numarul de telefon 0372777768.
In conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 4/27.04.2016, privind organizarea si functionarea Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN) si ale Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, partile au dreptul de a apela la solutionarea alternativa a litigiilor. SAL-FIN este singura entitate de solutionare alternativa a litigiilor in domeniile in care Autoritatea de Supraveghere Financiara (A.S.F.) are competenta, care organizeaza si administreaza proceduri SAL prin care se propune sau impune, dupa caz, o solutie partilor. Pentru mai multe informatii sau pentru a accesa platforma SAL-FIN, puteti vizita pagina de internet a Entitatii de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Financiar Nonbancar la adresa www.salfin.ro
17. DEDUCERI FISCALE
In conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 (Codul fiscal), cu modificarile si completarile ulterioare, nu constituie venituri impozabile sumele incasate din asigurari de orice fel reprezentand indemnizatii de asigurare/despagubiri, sume asigurate, precum si orice alte drepturi cu exceptia castigurilor primite de la societatile de asigurari ca urmare a contractului de asigurare incheiat intre parti, cu ocazia tragerilor de amortizare. Prevederile sus mentionate isi pot inceta aplicabilitatea in orice moment in timpul executarii contractului de asigurare ca urmare a modificarii, abrogarii unor reglementari chiar de nivel inferior care sa le circumstantieze aplicabilitatea.
18. FONDUL DE GARANTARE
In cazul deschiderii procedurii de faliment impotriva unui Asigurator, efectuarea platilor de indemnizatii, despagubiri rezultate din contractele de asigurare facultative catre Asigurati si Beneficiari ai asigurarii, este garantata prin Fondul de Garantare, constituit in conditiile legii prin contributia Asiguratorilor, ca schema de garantare in domeniul asigurarilor, si are ca scop protejarea creditorilor de asigurari de consecintele insolventei unui Asigurator. Fondul de garantare este constituit, administrat si utilizat de catre Fondul de Garantare a asiguratilor, persoana juridica de drept public, ce asigura efectuarea platii indemnizatiilor/ despagubirilor din disponibilitatile sale, catre creditorii de asigurari, potrivit plafonului, stabilit prin Legea nr. 213/2015.
19. PROTECTIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
UNIQA Asigurari S.A. colecteaza si prelucreaza date cu caracter personal in calitate de operator, in conformitate cu prevederile legale aplicabile in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora. Detaliile despre prelucrarea datelor cu caracter personal sunt disponibile in Termenii de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, precum si pe pagina web a UNIQA Asigurari SA – www.uniqa.ro , sectiunea Despre noi - Protectia Datelor. In Termenii de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal, se gasesc informatii complete privind categoriile de date cu caracter personal, scopurile prelucrarii acestora, temeiurile legale, destinatarii datelor cu caracter personal in cazul transferurilor de date, perioada stocarii datelor, precum si drepturile persoanelor vizate.
20. DISPOZITII FINALE
20.1. Asiguratul/Contractantul/Beneficiarul se obliga sa comunice Asiguratorului de indata orice modificare a declaratiilor date si insusite la momentul semnarii contractului de asigurare. In caz contrar, Asiguratorul isi rezerva dreptul de a refuza efectuarea tranzactiilor solicitate si/sau de a inceta relatiile cu Asiguratul/Contractantul/Beneficiarul in cazul unor declaratii false sau daca are suspiciuni cu privire la realitatea celor declarate.
20.2. Indiferent de toate celelalte prevederi, aceasta Asigurare ofera acoperire in masura in care nu intra in conflict cu nicio sanctiune economica, comerciala sau financiara si/sau embargouri ale Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite (ONU), Uniunii Europene (UE) sau orice legislatie nationala care este aplicabila partilor din prezentul contract. Acest lucru este valabil si pentru sanctiunile economice, comerciale sau financiare si/sau embargouri emise de Statele Unite ale Americii sau alte tari, in masura in care nu intra in conflict cu legislatia Uniunii Europene (UE) sau cea locala